Covid-19 salgını nedeniyle devletlerin yapmış oldukları harcamaların Çin Halk Cumhuriyeti’nden talep etmeleri tazminat kapsamındadır ve UAD’nin yukarıdaki açıkladığımız çekişmeli dava usulü ile karara bağlanabilir. Görüldüğü üzere 6112 sayılı kanunda belirtilen ilkeler oldukça geniş bir şekilde sayılmıştır. Hatta bazı ilkelerin içeriğine istenilen durumlarda her şeyin girebileceği de görülmektedir. Dolayısıyla televizyon yayınlarında sıkça karşılaştığımız şekilde, internet ortamında da sansürle karşı karşıya kalabiliriz. Esas yargılamanın Covid-19 salgını nedeniyle durması halinde Ceza Muhakemesi Kanunu madde 229 fıkra 1 ve 2 hükmü uyarınca belirlenen kesinti süreleri maksimum 2 ay olacak şekilde durdurulmuştur. Bu hüküm Ceza Muhakemesi Kanunu madde 268 Fıkra 3 cümle 2 kapsamında açıklanacak olan kararda da uygulanır. Kooperatiflerde üyelerin alacakları kararlar yazılı ya da elektronik ortamda düzenleme yoluyla alınabilir.
Çağrılar kooperatifin internet sayfasında ya da doğrudan yazılı şekilde bilgilendirme yoluyla yapılabilir. Yurt içinden, sadece en az altı ay süreli ikamet tezkeresi almış ve bu süresi sona ermemiş olan yabancılar veya bunların işverenleri, başvurularını doğrudan Bakanlığa yapabilirler. Süresi sona ermiş bir çalışma izninin uzatılması için, sürenin bitiminden itibaren en geç on beş gün içinde uzatma başvurusunda bulunulması gerekir. Bu süreden sonra yapılan uzatma başvuruları, ilk defa başvuru yapan yabancılara uygulanan esaslara tabidir. Çalışma izninin bittiği tarihten geriye doğru en fazla iki aylık sürede olmak kaydıyla, izin süresi sona ermeden de uzatma başvurusunda bulunulabilir. Yabancılara verilecek çalışma izni ve çalışma izni muafiyetlerine dair iş ve işlemlerde izlenecek usul ve esaslar, yetki ve sorumluluklar Uluslararası İşgücü Kanunu’nda düzenlenmiştir.
Finansal sıkıntıda olan ve ödenmemiş vergi yükümlülükleri olan tüm işletmeler ve serbest meslek sahipleri, Majestelerinin Vergi ve Gümrük Dairesi’nin Ödeme Zamanı hizmeti aracılığıyla vergi işleriyle ilgili destek almaya uygun olabilir. Yeni Covid-19 Kurumsal Finansman Tesisi kapsamında, İngiltere Merkez Bankası büyük şirketlerden kısa vadeli borç alacak. Bu, şirketinizi kısa vadeli fonlama sıkıntısından etkilendiyse destekleyecek ve kısa vadeli borçlarınızı finanse etmenize izin verecektir. Aynı zamanda genel olarak kurumsal finans piyasalarını destekleyecek ve tüm firmalara kredi sağlanmasını kolaylaştıracaktır. Hükümet, kredi verenlere KOBİ’lere finansman sağlamaya devam etme konusunda daha fazla güven vermek için borç vericilere her bir kredi için % 80 garanti verecektir.
Borcun ifa edilmemesi Covid-19 salgınına bağlıysa kiraya veren kira sözleşmesini kiracının 1 Nisan 2020 ila 30 Temmuz 2020 tarihlerinde muaccel olmasına rağmen kira borcunu ödememesi nedeniyle fesih edemez. Konut malikleri tarafından karar verilen bütçe planı yeni bütçe planına karar verilene kadar geçerlidir. Yapısal Değişiklikler Kanunu kapsamında yapılacak olan tescillerde bilançonun başvurudan maksimum 12 ay önce düzenlenmiş olması yeterlidir. Vakıf ve Derneklerde yönetim kurulu üyeleri yerine geçecek üye seçilene kadar görevlerine devam ederler. Kooperatif yönetim kurulu veya denetim organı toplantıları ana tüzükte belirtilmemiş olsa dahi yazılı şekilde ya da telefon veya video konferans yoluyla yapılabilir. Kooperatif yönetim kurulu üyeleri veya denetim organı üyeleri yerine geçecek üyeler seçilene kadar görevlerine devam ederler\. Mobil uygulamamız üzerinden istediğin yerde, istediğin zaman oyna. paribahis\. Yönetim kurulunun yukarıda belirtilen kararları alması denetim organının onay vermesi şartına bağlıdır. Yönetim kurulu genel kurul toplantısının faaliyet yılı içerisinde yapılacağına karar verebilir. Alacaklı tarafından 28 Mart 2020 ile 28 Temmuz 2020 tarihleri arasında yapılan iflas başvuruları nedeniyle iflas prosedürünün başlaması için başlangıç nedeninin 1 Mart 2020 tarihinde hali hazırda bulunuyor olması gerekmektedir. Geçici Çerçeve, Üye Devletlerin Avrupa Birliği Devlet yardım kurallarına uygun olarak Korona virüsü salgınının sosyo-ekonomik etkisini hafifletmek için halihazırda mevcut olan diğer birçok imkânı tamamlamaktadır. 13 Mart 2020 tarihinde, Komisyon, bu olasılıkları düzenleyen COVID-19 salgınına koordineli bir ekonomik yanıt tebliğini kabul etmiştir.
• Bu geri ödeme, COVID-19 nedeniyle işe gelmeyen ve uygun olan çalışan başına 2 haftaya kadar SSP’yi kapsayacaktır. Küçük ve orta ölçekli işletmelerin ve işverenlerin COVID-19 kapsamında hastalık nedeniyle işe gidememe halinde ödenen Yasal Hastalık Ödemesi’ni (SSP) geri almasına izin verecek mevzuatı getireceğiz. Serbest Meslek Gelirini Destekleme Programı (SEISS), korona virüsü (COVID-19) nedeniyle gelir kaybeden serbest meslek sahibi bireyleri (ortaklık üyeleri dahil) destekleyecektir. KDV ödemenizi korona virüsü (COVID-19) nedeniyle ertelemeyi seçerseniz, KDV’yi 31 Mart 2021 veya daha önceki bir tarihte ödemeniz gerekmektedir. Majestelerinin Vergi ve Gümrük Dairesi’ne KDV ödemenizi ertelediğinizi bildirmenize gerek yoktur. Dolayısıyla taraflar arasındaki uyuşmazlıklarda UAD kararlarının büyük ihtimalle sonuç getirmeyeceği anlaşılıyorken; tahkim yargılanmasına gidilerek tazminat talepleri sonuçlandırılabilecektir. İlk olarak BMGK’nın 5 daimi üyesinin her birinin BMGK tarafından verilen kararları veto etme hakkı bulunmaktadır. Bu nedenle BMGK tarafından UAD’nin vermiş olduğu kararın icrasına dair verilecek karar Çin Halk Cumhuriyeti’nce veto edilerek engellenebilecektir.
Korona Virüsü Çalışma Durdurma Planı, 1 Mart 2020’den başlayarak en az 3 ay boyunca tüm İngiltere işverenlerine açık geçici bir programdır. Operasyonları korona virüsünden (COVID-19) ciddi şekilde etkilenen işverenleri desteklemek için tasarlanmıştır. Birleşik Krallık tarafından Covid-19 salgını ile mücadele kapsamında açıklanan paket ile kamu hizmetlerini, insanları ve işletmeleri korumak için aşağıdaki kolaylıklar getirilmiştir. Tahkim yargılaması sonucunda Çin Halk Cumhuriyeti aleyhine karar verilmesi durumunda, Çin Halk Cumhuriyeti kararı yerine getirmese dahi devletler kendi ülkelerindeki Çin Halk Cumhuriyeti’nin sahip olduğu malvarlıklarına icra koyma şanslarına sahip olacaklardır. İkinci olarak BMGK her zaman bu süreçte yer almamaya karar verebilir ve bunun aksine zorlayacak herhangi bir hukuki prosedür bulunmamaktadır. Dolayısıyla BMGK takdiri olarak UAD tarafından verilen kararların icrasına yönelik aşamada yer almamayı seçebilmektedir. Bu kapsamda Çin Halk Cumhuriyeti’nin Covid-19 salgını kapsamında tazminat ödemesine hükmedilmesi için ilk akla gelen uluslararası bir antlaşmayı ihlal etmiş olması gerektiğidir. 2005 yılında hazırlanan ve 2007 yılında yürürlüğe giren Uluslararası Sağlık Tüzüğü (UST) tam da bu aşamada devreye girmektedir. Yargılama sürecinin esasına geldiğimiz zaman, uygulanacak olan hukukun uluslararası antlaşmalar, uluslararası teamüller, genel hukuk prensipleri, hukuki kararlar ve doktrinden meydana geldiğini görmekteyiz.
Çalışma izni, bakanlıkça resmî bir belge şeklinde düzenlenen ve geçerlilik süresi içinde yabancıya Türkiye’de çalışma ve ikamet hakkı veren izin anlamına gelmektedir. Tazminat talebinin yukarıda belirttiğimiz gibi UAD aracılığıyla yapılması halinde, BM’ye üye olan her ülke verilecek karara uyacaklarını taahhüt etmişlerdir. Bu nedenle UAD tarafından alınan kararlar, taraflar için bağlayıcı olacaktır; ancak UAD alınan kararları doğrudan icra edememektedir. Bu aşamada devreye Birleşmiş Milletler Güvenlik Konseyi (BMGK) girmektedir. BMGK, tarafları UAD tarafından alınan kararları yerine getirmeye zorlayabilmektedir; ancak bu aşamada birtakım problemler mevcuttur. Çin Halk Cumhuriyeti’nin de üyesi olduğu DSÖ üyelerinin ve toplamda 196 ülkenin taraf olduğu UST, bu ülkeler için bağlayıcı sorumluluklar meydana getirmektedir. UST’nin amacı uluslararası trafik ve ticarete gereksiz müdahaleden kaçınarak ve halk sağlığı açısından ortaya çıkacak risk ile orantılı ve sınırlı olarak, hastalıkların uluslararası yayılmasını önlemek, bu hastalıklara karşı korunmak, yayılmalarını kontrol etmek ve halk sağlığı açısından gerekli yanıtı vermektir.
Program, hükümetin sahip olduğu İngiliz İş Bankası tarafından desteklenen ticari borç verenler aracılığıyla verilecektir. Bu program, önümüzdeki 3 ay için her ay maksimum 2,500 sterlin olmak üzere ticari kazançların %80’ine kadar vergilendirilebilir bir hibe talep etmenizi sağlayacaktır. Ödemenin doğru hesaba yapıldığını teyit etmek için gerekmesi halinde, hesabınıza para ödeyen kimselerle sadece bu amacı gerçekleştirmeye yönelik bilgileriniz paylaşılabilecektir. M) Türkçenin, özellikleri ve kuralları bozulmadan doğru, güzel ve anlaşılır şekilde kullanılmasını sağlamak zorundadır; dilin düzeysiz, kaba ve argo kullanımına yer verilemez. C) başvurunun yapılmaması ve peşin ücretlerin yatırılmaması halinde yayının 72 saat içerisinde durdurulması, durdurulmaması halinde sulh ceza hâkimliğinden erişime engellenmenin talep edileceği ve suç duyurusunda bulunulacağı ihtar edilip bunun sonuçsuz kalması halinde işlemlerin yapılacağı belirtilmiştir. Üye Devletler, bankaların ihtiyaç duyan ticari müşterilere kredi sağlamaya devam etmelerini sağlamak için devlet garantileri sunabileceklerdir. Bu devlet garantileri, işletmelerin acil işletme sermayesi ve yatırım ihtiyaçlarını karşılamasına yardımcı olacak kredileri kapsayabilir.
Bu salgın kapsamında devletler Covid-19 salgını ile mücadele paketleri devreye soktular. Bu paketler yerel halkın sağlığını korumaya yönelik olmakla beraber, aynı zamanda birçok kişi için maddi destek planlarını da beraberinde getirmiştir. Alınan bu tedbirler hükümetlerin kasalarında büyük bir yük haline gelmiş ve çok büyük miktarlarda harcamalar yapılmıştır. Devletler tarafından Covid-19 salgını ile mücadele için yapılan bu harcamalar kapsamında, virüsün ilk görüldüğü ve yayılarak salgına dönüştüğü yer olan Çin Halk Cumhuriyeti’nden bu harcamaların talep edilip edilemeyeceği sorusu gündeme gelmiştir. Kişisel Verilerin Otomatik İşleme Tabi Tutulması Karşısında Bireylerin Korunması Sözleşmesi ve KVKK kapsamında, otomatik karar vermeyle ilgili haklarınız mevcuttur. KVKK 11(g) maddesi gereği, işlenen verilerinizin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle aleyhinize bir sonucun ortaya çıkmasına, itiraz edebilirsiniz. Bu hakkınızı kullanmak için, bizimle iletişime geçebilirsiniz. Maddesinde Risk Merkezi’ne üyelerce verilecek bilgilerin kapsam, biçim ve içeriği düzenlenmiş olup, Risk Merkezi ile 9. Risk Merkezi’nden ise, aynı yönetmeliğin “Risk Merkezi nezdindeki bilgilerin üyeler ile paylaşımı” başlıklı 10. Sizin (veya adınıza talimat vermeye yetkilendirilmiş üçüncü kişilerin) bilgi paylaşmamızı istediğiniz bağımsız üçüncü taraf hizmet sağlayıcılar (örneğin ödeme başlatma veya hesap bilgi hizmeti sağlayıcıları). Bilgilerinizi bu üçüncü taraflarla paylaşmamız durumunda, onların bu bilgileri kullanımı üzerinde hiçbir kontrolümüz bulunmamaktadır.